Projektas Nr. SRF-FAV-2019-1-0389 ,,Judame, daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas
Projektas „Judame daugiau ir išradingiau”
2019 – 2020 m.
2020 m. Gruodžio mėnesio „Ančiukų” grupėsaktualijos
Aktualijos 2019 m. lapkričio – gruodžio mėn. (priedas 1, priedas 2)
,,Tėvai – ugdymo įstaigos fizinio aktyvumo veiklos dalyviai“ 2020 m. Sausio – vasario mėn.
Balandžio mėnesio aktualijos nr. 1
Balandžio mėnesio aktualijos nr. 2
Gegužės mėnesio aktualijos nr. 1
Gegužės mėnesio aktualijos nr. 2
Birželio mėnesio aktualijos nr. 1
Birželio mėnesio aktualijos nr. 2
Sporto specialistų darbo grafikas sausio – kovo mėn.
Sporto specialistų darbo grafikas birželio – liepos mėn.
Sporto specialistų darbo grafikas rūgpjūčio mėn.
Sporto specialistų darbo grafikas rugsėjo – gruodžio mėn.
Kauno lopšelis – darželis ,,Vėrinėlis“
Projektas Nr. SRF-FAV-2019-1-0389 ,,Judame, daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas
4.1. Veiklų plano įgyvendinimas
Projekto įgyvendinimo laikotarpis
2019-08-01 – 2022-07-31
4.1.1. Organizuoti daugiau įvairesnių judėjimo užsiėmimų darželio ugdytiniams, jų tėvams, darželio personalui.
Projekto viešinimas:
Kauno lopšelio-darželio „Vėrinėlis“ patirtis dalyvaujant projekte „Judame daugiau ir išradingiau“
Treniruočių „Judame daugiau ir išradingiau“ nauda vaiko sveikatai ir savijautai
Reflektyvus fizinio aktyvumo mokymas(is): „Judame daugiau ir išradingiau“
Ankstyvojo amžiaus vaikų patirtinis ugdymas(is): „Judame daugiau ir išradingiau“
Jogos treniruotės
Vaikams pritaikytos jogos pozos, judesių sekos ir pratimai skirti lavinti judamojo-atraminio aparato įgūdžius, lengvi kvėpavimo pratimai leidžiantys geriau susipažinti su fiziologiniu kvėpavimo procesu, dėmesingumą lavinantys žaidimai, taisyklingas atsipalaidavimas, pratimai porose ir grupėse, kūno ir pasaulio pažinimas per pasakojimus bei palyginimus.
Jogos treniruotės vaikams, tėvams ir pedagogams vyksta 2 kartus per savaitę.
Pirmadienis | Trečiadienis |
16:45 – 17:45 | 16:35 – 17:35 |
Pasirinktos tikslinės grupės: ,,Drugeliai“ (5 – 6 metų), ,,Pelėdžiukai“ (6 – 7 metų) grupių vaikai. Mankštos trukmė 25 min + atsipalaidavimas 5 min.
Socialinis tinklas. Bendravimui, komentarams, pasiūlymams, dalinimuisi aktyviomis veiklos akimirkomis ir kt.
Nuoroda tikslinėms grupėms: https://www.facebook.com/groups/207737743791379 ,,Joga“
Projektas Nr. SRF-FAV-2019-1-0389 ,,Judame, daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas
Šokių (sportinių) treniruotės
Sportiniai šokiai ugdo vaiko socialinius įgūdžius, didina savivertę, didina vaikų discipliną ir atsakomybę, gerina laikyseną, stiprina vaiko raumenis, gerina emocinę būseną.
Vaikai susipažįsta su lėtojo valso, čia čia šokio technikos pagrindais, improvizuotais šokių judesio pratimais pagal muziką
Šokių (sportinių) treniruotės vyksta tris kartus per savaitę. Pasirinktos tikslinės grupės ,,Vėžliukai”, ,,Varliukai” (4 – 5 metų amžiaus vaikai).
Pirmadienis | Trečiadienis | Penktadienis |
8:30-9:30 | 8:15 – 9:15 | 16:00 – 17:00 |
Socialinis tinklas. Bendravimui, komentarams, pasiūlymams, dalinimuisi aktyviomis veiklos akimirkomis ir kt.
Nuoroda tikslinėms grupėms: https://www.facebook.com/groups/2850001268379964 ,,Sportiniai šokiai”
“Varliukų” grupės aktualijos rugsėjo mėn.
Projektas Nr. SRF-FAV-2019-1-0389 ,,Judame, daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas
Fizinis aktyvumas, kūno kultūra
Fizinis aktyvumas apibūdinamas kaip judėjimas, kurį sukelia skeleto raumenų susitraukimas, lemiantis padidėjusį organizmo energijos suvartojimą. Aktyvi fizinė veikla yra žmogaus gerovę lemiantis veiksnys: ji ne tik formuoja motorinius įgūdžius ir stiprina fizinę sveikatą, bet skatina ir psichinį vystymąsi, gerina dvasinę savijautą bei plėtoja socialinius ryšius.
Užsiėmimų metu 3 – 6 metų amžiaus vaikai skatinami sportuoti, bendrauti, susipažinti su įvairių fizinių pratimų atlikimo technikomis, tinklinio sporto šaka. Ugdomos ir stiprinamos vaikų fizinės savybės (lankstumas, koordinacija, vikrumas, fizinė jėga, jėgos ištvermė, mąstymas, greita orientacija) žadinamos teigiamos emocijos, ugdomi teigiami charakterio bruožai, akcentuojamas komandinis darbas.
Taikomas aerobinis fizinis aktyvumas, tai judėjimas, kuris tunka tam tikrą laiką ir ritmingai dirba visas žmogaus kūnas (pavyzdžiui, einant, bėgant, važiuojant dviračiu, žaidžiant judriuosius žaidimus) į darbą įsitraukia stambiausios raumenų grupės, intensyvėja deguonies sunaudojimas, greitėja medžiagų apykaita ir visų audinių aprūpinimas deguonimi.
Programa siekiama, kad vaikai įtrauktų tėvus aktyviai, naudingai ir turiningai praleisti laisvalaikį, pasirenkant fizinį aktyvumą.
Fizinio aktyvumo užsiėmimai vyksta kiekvieną dieną, trukmė 15 min.
Pirmadienis | Antradienis | Trečiadienis | Ketvirtadienis | Penktadienis |
9:45- 11:45 | 9:30- 11:30 | 9:15-10:15 ir
16:15- 17:15 |
9:00- 11:00 | 15:45- 17:45 |
Pasirinktos tikslinės grupės: Aštuonios ikimokyklinio amžiaus vaikų grupės.
Socialinis tinklas. Bendravimui, komentarams, pasiūlymams, dalinimuisi aktyviomis veiklos akimirkomis ir kt.
Nuoroda tikslinėms grupėms: https://www.facebook.com/groups/145994036745811 ,,Fizinis aktyvumas”
Tinklinis
Tinklinis – komandinis žaidimas ir žaidžia dvi komandos sudarytos iš šešių žaidėjų. Abejas komandas skiria tinklas, o žaidėjų tikslas – permušti kamuolį per tinklą į priešininkų teritoriją ir uždirbti taškus pagal tam tikras taisykles
Komandinis žaidimas ,,Permesk kamuolį per tinklą“. Komuoliukų mėtymui reikalinga vaiko reakcija, greitis, staigumas, vikrumas. Po signalo komandos skaičiuoja permestus kamuoliukus.
- Skatinamas varžymasis tarp komandų.
Futbolas
Futbolas –tai populiarius aktyvus laisvalaikio praleidimo būdas. Žaidžiant futbolą galima įveikti socialinius iššūkius, su kuriais susiduriama auklėjant vaikus, kovoti prieš diskriminaciją, skatinti socialinę integraciją, sveiką gyvenimo būdą. Žaidimas skatina asmenybės vystymąsi, išmoko komandinio darbo ir sąžiningo žaidimo principų, skatiną pasitikėjimą savimi, atveria naujas galimybes sėkmingai funkcionuojančių bendruomenių veiklai.
Vaikai fizinio aktyvumo pratybose žaidė futbolą. Žaidybinėse situacijose vaikai buvo skatinami naudoti futbolo – šiuos techninius elementus:
- Kamuolio manipuliacija:
- Kontaktas su kamuoliu.
- Bėgimas su kamuoliu.
Pratimai kūno raumenų stiprinimui
Vaikai kūno raumenų stiprinimui atliko pratimus naudojant kopetėles:
– Kojų raumenis: šuoliavimu, peržengimu.
– Rankomis kopetėles perėjo įvairiais būdais: kryžiuojant, paprastai ir šonu.
Dėmesio lavinimo pratimai
,,Pingvinai“ gr. vaikai atliko dėmesio koncentracijos ugdymui pratimus įjungiant judėjimą:
,,Ridenu kamuoliuką ir perpiešiu trikampį, stačiakampį“. Pratimus vaikai atlieka sistemingai pasirenkant vis kitą piešinį. Pvz. raides .
- reikia stengtis padaryti kuo mažiau klaidų ar užduotį atlikti kuo greičiau. Pratimas labai skatina dėmesio valdymą.
Varliukų grupės aktualijos rugsėjo mėn.
Projektas Nr. SRF-FAV-2019-1-0389 ,,Judame, daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas
Liaudies žaidimų pamokėlės
Tautų šokiai, rateliai, su judesiais siejama žaidybinė kūryba, lavina, dėmesį, draugiškumą, grakštumą, pastabumą, nuovokumą, vikrumą, ištvermę, vysto ritmo pojūtį ir muzikalumą ir kitas kinestetines savybes. Mokant ratelius vaikai supažindinami su gyvūnais, augalais, vabzdžiais.
Integruojant liaudies žaidimus, ratelius ir šokius į judesio pasakos siužetą, vienu metu pasireiškia visos dvasinio aktyvumo formos-pažintinės, vertybinės, komunikacinės.
Siekant sudominti vaikus, žaismingai pateikiama mokomoji medžiaga, naudojant užsiėmime judesio pasakos metodą. Mokant šiuo metodu, užsiėmime išlaikomas maksimalus dėmesys, susidomėjimas, motyvacija mokantis liaudies choreografijos, lietuvių liaudies sceninio šokio žingsnių, susikabinimų, figūrų, folklorinių šokų ir ratelių, žaidimų, improvizacijos.
Liaudies žaidimų pamokėlės vykta du kartus per savaitę
Pirmadienis | Trečiadienis |
15:00 – 16:10 | 15:00 – 16:10 |
Pasirinktos tikslinės grupės: ,,Kiškiai“, ,,Pingvinai“, ,,Kačiukai“ (4 – 5 metų amžiaus vaikai), jų tėvai ir pedagogai.
Socialinis tinklas. Bendravimui, komentarams, pasiūlymams, dalinimuisi aktyviomis veiklos akimirkomis ir kt.
Nuoroda tikslinėms grupėms: https://www.facebook.com/groups/214055389905326/ ,,Liaudies žaidimai“
Projekto „Judame daugiau ir išradingiau“
Ankstyvojo amžiaus (2 – 3 metų) „Ančiukai“ grupės kūno kultūra
Ankstyvasis vaikų amžius – laikotarpis, kai padedami fizinės, psichinės ir moralinės sveikatos pamatai. Taip pat motorinio vystymosi laikotarpis. Tai reiškia, kad nuo šios sistemos išsivystymo priklauso visų kitų organų bei sistemų raida bei vaiko psichikos formavimasis.
Remiamasi ,,Ankstyvojo amžiaus vaikų kūno kultūros programos ir metodinės rekomendacijos“ programos didaktinėmis nuostatomis:
- Vaikai fiziškai ugdomi atsižvelgiant į vaiko individualias įgimtas fizines galias.
- Vaiko sveikatinimas vykdomas geranoriška šeimos ir lopšelio pedagogų sąveika.
- Vaiko judėjimo aktyvumas, išraiška ir savirealizacija kiekvienos dienos ritme.
- Kuriant fiziniam ugdymui palankią aplinką vadovaujamasi pedagoginiais principais, kurie pritaikomi ne tik ugdymo institucijoje, bet ir namų aplinkoje.
- Vaikų fizinis aktyvumas vyksta pagal fizinio ugdymo pratybų planus siekiant geresnio vaiko nusiteikimo, savarankiškumo, pasitikėjimo savimi.
Antrųjų – trečiųjų amžiaus vaikų veikla yra veiksmai su daiktais, atsižvelgiant į fizines daikto savybes bei jo naudojimo būdus. Veiksmai su daiktais suformuoja elementarias vaidmeninio žaidimo užuomazgas. Mokydamiesi judesių vaikai savo veiksmus pradeda derinti prie daiktų savybių pvz., šokinėja kaip kamuoliai ir pan.
Atsižvelgėme į ankstyvojo amžiaus vaikų judesių vystymosi ypatumus numatėme tiek grupės (ar lauko) aplinkoje , tiek namuose fizinio ugdymo pratimų ciklą pagal pateiktą schemą.
Spalio mėnesio aktualijos (Ančiukų gr.)
Projektas Nr. SRF-FAV-2019-1-0389 ,,Judame, daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas
Įrenginiai
Įkvėpti jau antrus metus darželyje vykstančio projekto “Judame daugiau ir išradingiau”, “Pingvinų” grupės vaikai ir tėveliai noriai dalijasi su bendruomene savo sportinėmis akimirkomis šeimoje.
Vasaros metu visi aktyviai leido laisvalaikį, atrado naujų sportinių pramogų, džiaugėsi įvairiomis aktyvaus judėjimo ir saviraiškos galimybėmis gamtoje ir mėgavosi puikiomis emocijomis.
Judame išties išradingiau!
Projekto ,,Judame daugiau ir išradingiau“ kūno kultūros mokytoja Justina nuo kovo 2 dienos pradėjo vesti užsiėmimus. Mokytoja veda fizinio aktyvumo veiklas: mankštas, žaidimus, kūrybines judrias veiklas. Užsiėmimais vaikai džiaugiasi kasdien po 15 min. Veiklos vyksta grupėje, salėje arba lauke. Vaikai pilni gerų emocijų ir spinduliuoja energija. Visi dar geresnės nuotaikos ir po kiekvieno susitikimo su Justina turi daug naujų įspūdžių. Tėveliai džiaugiasi veiklų įvairove ir vaikų atsiliepimais, kad darželyje linksma.
Tėvų įsitraukimas į projektą „Judame daugiau ir išradingiau“
Vasario 27 dienos vakare „Varliukų“ grupėje vėl susirinko tėveliai, mamytės, sesės, broliai ir močiutės. Kas žaidė, kas fotografavo, kas stebėjo. Vaikai tryško džiaugsmu, kad susirinko jų šeimos nariai. Tačiau tiek suaugusiems, tiek mažiems užteko emocijų ir energijos.
Pirmiausia vaikai balsavo, kad nori tėveliams parodyti, kaip moka šokti ir dainuoti „Pučia vėjas“. Labai noriai prisijungė mamytės ir sesės. Visi kartu pasidžiaugėme ir paplojome vieni kitiems. Mamos sakė, kad namuose vaikai kartoja visus grupėje išmoktus žaidimus ir dainas.
Taip pat pašokome lietuvių liaudies ratelį „Margis ir katelė“. Vyresniosios sesės greitai suprato taisykles ir gerai įsijautė į katelių vaidmenis.
Draugiškai pažaidėme žaidimą „Eime“. O labiausiai visiems patiko energingasis žaidimas „Arkliai pabėgo“. Kol vieni buvo arklidėse šeimininkas su 4 arkliais važiavo į turgų, užsisvajojo ir arkliai nutrūko. Pabėgusius arklius šeimininkas gaudė, o visi skaičiavome, kiek jau sugauta ir kiek arklių dar liko. Atsigaivinome vandeniu, išklausiau tėvelių nuomonės apie šių renginukų naudą jiems ir vaikams. Džiugu, kad kaskart įsitraukia vis daugiau narių. O dabar renkamės naujus žaidimus ir laukiame sekančių judrių susitikimų pasidžiaugimų su artimaisiais grupėje.
Akimirkos kaip žaidžiame sportuodami…
2020-02-06
„Varliukų” grupė
Paskutinės sausio mėnesio savaitės vakarą „Varliukų“ grupės bendruomenė susibūrė kartu pajudėti ir pažaisti.
Vaikai džiūgavo, kad mamos, sesės ir broliai bei viena močiutė skyrė laiko ne tik apsilankyti grupėje, bet ir pasportuoti! Prisiminėme ir grupės svečiams priminėme, kad sėkmingai dalyvaujame Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamame projekte „Judame daugiau ir išradingiau”.
Pirmiausia pasikartojome patį pirmąjį išmoktą žaidimą „Karalius Abraomas”. Reikėjo prisiminti, kuri ranka yra dešinė, o kuri kairė. Paskui nesupainioti, kuri koja dešinė, o kuri kairė.
Antrasis žaidimas padėjo išmokti atkreipti dėmesį į detales. Išrinktas vaikas tapo vedėju ir paskelbė, kokie žmonės gali patekti į kitą grupės dalį. Žaidimo metu buvo išrinktos tokios kategorijos: “Su poniais”, “Žali”, “Su gėlėmis”, “Blizgantys” ir pan.
O visą judrųjį vakarą vainikavo bendras mūsų visų šokis „Laikrodis”.
Skambant muzikai sustojome į ratą ir maži bei dideli tapome laikrodžiais su rodyklėmis. Išsitreniravome visus kūno raumenis, jautėmės sukaitę ir laimingi. Šeimos nariai sužinojo, kaip vaikai mokomi kryptingai judėti palaikant fizinį aktyvumą.
2020-02-03
„Kiškučių” grupė
Kiekvieną rytą „Kiškučių“ grupės vaikai pradeda sportuodami. Vaikams labai patinka imitacinis žaidimas „Kelionė į mišką“. Keliaudami vaikai turi įveikti „kliūtis“ – eiti per lieptą, šokti nuo kelmo ant kelmo, pralįsti pro nulūžusius medžius, peršokti per nukritusius rąstus.
Aktyi veikla nuteikia gerai dienos pradžiai.
Parengė mokytoja Gitana Balčiuvienė
2020-01-24
Sportinė pramoga ,,Išradingai judame”
Dalyviai: ,,Ančiukai” (1,7 – 3 m. ),,Pingvinai”, ,,Kačiukai” (3-4 m.) ,,Kiškiai” (4-5 m) grupių vaikai ir mokytojai.
Grupių vaikai išbandė priemones judesio lavinimui: rideno kamuolius, šliaužė suoliuku, perlipo kliūtis, ropojo takeliu.
Vaikai lavino judesio koordinaciją, stiprino kūno dalių rankų, kojų, liemens raumenis, konkrečiu judesiu vaikai tobulino praktinius įgūdžius, įgijo pasitikėjimo pereiti prie sudėtingesnių pratimų.
Stiprino bendrystės jausmą.
Aprašė mokytojos:
Violeta Kovaliovienė
Gražina Sidabrienė
Stebint šiuolaikinės visuomenės problemas ir kylančias bėdas dėl visuomenės mažo judėjimo ir fizinio aktyvumo, lopšelis – darželis „Vėrinėlis” nusprendė teikti projektą, kuris suteiks galimybių organizuoti daugiau fizinio aktyvumo veiklų šios įstaigos
bendruomenei. Remiantis LR seimo nutarimu dėl 2011–2020 metų valstybės sporto plėtros strategijos patvirtinimo 2011 m.
kovo 24 d. Nr. XI-1296 bei Kūno kultūros ir sporto įstatymo Nr. I-1151, kurie įpareigoja sudaryti sąlygas visų Lietuvos
socialinių grupių įtraukimui į sporto veiklą, taip sprendžiant itin svarbius visuomenės sanglaudos, gyvenimo kokybės
gerinimo, gyventojų sveikatos ir sveikos gyvensenos, didesnio darbingumo, laisvalaikio užimtumo uždavinius. Šie valstybės
dokumentai kuriami neatsitiktinai, bet įvertinant šiuolaikinės visuomenės gyvenimo būdą. Mūsų švietimo institucija – ne
išimtis, mūsų ugdytiniai kopijuoja savo tėvelių gyvenimo būdą, kuris yra gana pasyvus. Vis didesnis dėmesys yra pasyvioms
laisvalaikio veikloms, o ne aktyviems užsiėmimams. Švietimo institucijos ugdytojai taip pat stokoja aktyvesnių laisvalaikio
praleidimo būdų, o pasyvios veiklos, socialiniai tinklai turi įtakos darbuotojų emocinei būsenai ir pozityvizmui. Projekto tikslas
– skatinti darželio bendruomenės fizinį aktyvumą. Projekto metu darželio bendruomenė planuoja įtraukti į savo ugdymo
veiklas daugiau fizinio aktyvumo užsiėmimų, organizuoti liaudies žaidimų pamokėles, kurios skatina judėjimą. Projekto metu
tikimasi, kad dalyviai įgis žinių ir aktyviai įsitrauks į projekto veiklas, kurios padės formuoti tinkamas nuostatas apie fizinio
aktyvumo svarbą. Projekto metu ketinama įsigyti priemonių ir įrangos (dviratukus, paspirtukus, roges,kamuolius, tinklinio
įrangą, liaudies žaidimų priemones, treniruoklius), kurios įtrauks bendruomenės narius į aktyvaus judėjimo veiklas. Projekto
metu tėvai, vaikai ir pedagogai pagerins bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius ir kompetencijas. Pagerės vaikų ir tėvų
santykiai, nes jie turės galimybę daugiau praleisti laiką kartu. Šiuo projektu ketinama sudaryti vaikams daugiau galimybių
būti lauke, tačiau esant blogam orui, judėjimo veiklų nenutraukti, bet organizuoti patrauklias veiklas patalpose. Todėl
planuojam įsigyti interaktyvias edukacines grindis, kurios skirtos lavinti vaikų judesių koordinacijai, reakcijai ir loginiam
mąstymui. Projekto dalyviai: vaikai, tėvai ir pedagogai susiformuoja nuostatas apie fizinio judėjimo reikalingumą, sveiką
gyvenseną ir fizinio judėjimo poveikį emocinei būsenai. Projekte dalyvauja tik apie 50% pedagogų, tačiau projekto veiklų
poveikis bus ir nedalyvaujančių pedagogų nuostatoms. Įsigytos priemonės ir įranga fizinio vaikų veiklų aktyvumui
organizuoti, papildys lopšelis-darželis materialinę ir ugdymo bazę. Naujos priemonės ir įranga sukurs patrauklesnes darželio
veiklas, todėl pats lopšelis-darželis Vėrinėlis tampa mieste patrauklesnis. Gerėja ugdytinių ir darbuotojų emocinė būsena,
mažėja 15-20% vaikučių sergamumas. Įstaigos pedagogai inicijuoja kūrybiškesnes veiklas, 15% veiklų skirtos ugdytinių
fiziniam aktyvumui. Projekto laikotarpis pasirinktas 36 mėn., nes tai laikotarpis per kurį vaikai nuo lopšelio iki
priešmokyklinio ugdymo užsėmimų išbandys fizinio aktyvumo veiklas. Po šio ugdymo bus įvertinamas fizinio aktyvumo
skatinimo rezultatas.